REALIZACJA
  Na wykonanie zadania macie dwa tygodnie.  Będziecie pracować w czterech zespołach kilkuosobowych. Samodzielnie ustalcie sposób zaprezentowania efektów. Z każdą wątpliwością zwracajcie się do nauczycieli.
POLECENIA DLA GRUP:
I DZIAŁ HISTORYCZNY
Korzystając z różnych źródeł (zasoby internetowe, publikacje, wizyty w muzeach, podręczniki), wyszukajcie i uporządkujcie najważniejsze wydarzenia z historii Polski związane z odzyskaniem niepodległości. Wiedza historyczna powinna obejmować: daty wydarzeń, przyczyny utraty i odzyskania niepodległości, wybitne postaci historyczne. 
Zgromadzony materiał możecie zaprezentować w dowolnej formie, np. prezentacja multimedialna PowerPoint, folder, referat, quiz, gazetka okolicznościowa, gazetka ścienna itp.
II DZIAŁ  LITERACKI
Miłośnicy literatury pięknej wyszukają i wybiorą najciekawsze utwory literackie związane ze Świętem Narodowym, zaprezentują najpiękniejsze wiersze w formie recytacji lub zaprezentują występy sławnych aktorów. Mogą też pokusić się o napisanie własnych utworów poetyckich lub prozatorskich związanych z urodzinami wolnej Ojczyzny albo też stworzenie autorskiego  scenariusza akademii w krótkiej formie. Pomocne może okazać się także wykorzystanie słynnych dzieł malarskich jako ilustracji wydarzeń historycznych.
III DZIAŁ  DEKORATORSKI 
Wykorzystując zdolności manualne, stwórzcie niepowtarzalną dekorację swojej sali: zaprojektujcie symbole narodowe, flagi, plakaty, gazetę ścienną itp.  Wykonajcie odświętne kotyliony w kolorze biało-czerwonym dla wszystkich uczniów swojej klasy. Kotyliony te włączcie jako element stroju galowego w dniu szkolnej akademii.
IV DZIAŁ MUZYCZNY
Postarajcie się uświetnić prezentacje klasowe pozostałych trzech grup doskonałą oprawą muzyczną. W tym celu wyszukajcie utwory patriotyczne związane ze Świętem 11 Listopada, a następnie zaprezentujcie je w dowolnej formie, np. śpiew solowy lub w grupie, nauka wybranej pieśni patriotycznej, prezentacja układów choreograficznych, konkurs, lista przebojów itp.  
czemu nie ma działu informatycznego?
OdpowiedzUsuń